Glas-karet:
Vores største karet hvor lakajen står bag på kareten under kørslen. Elfenbenshvid med polstring i lyst silkebrokade. Vinduer foran og i siderne hvor brudeparret altid sidder tørt og godt uanset vejret.
Vi kører 2 -spand.
Alle kareterne har både kusk og lakaj, som begge er klædt korrekt klædt i kapper og høje hatte. Kusken er selvfølgelig ham som kører hestene og lakajen er ham som sørger for at åbne og lukke døren til kareten, samt hjælper kusken med ruten.
Planlægning
Den mest almindelige tur, er at vi henter bruden og hendes far før vielsen, kører dem til kirken, venter under vielsen, kører brudeparret til fotograf, venter eller eventuelt medvirker som baggrund ved fotografering, for herefter at køre brudeparret til det sted hvor festen skal holdes.
Når man planlægger brylluppet og køreturen skal man passe på ikke at lægge for stram en tidsplan, da vores erfaring viser, at det tager længere tid foran kirken efter vielsen, samt ved fotografen, end de fleste regner med. Derfor skal man regne med at vi kører 10 km/t, selvom vi sagtens kan køre hurtigere på de korte afstande.
Vi anbefaler samtidig, at man har en person som har til opgave, at sørge for at der er plads til at vende med kareten og holde lige ud for adresserne. Det er jo sådan, at de fleste gæster gerne vil parkere deres bil lige op ad kirkelågen. Denne person eller den som uddeler ris, må også gerne sørge for at gæsterne ikke kaster med ris i nærheden af hestene og kareten, mest af hensyn til hestene, da vi desværre har været udsat for at der er blevet kastet ris lige i hovedet på hestene. Derfor holder kareten nogle meter fra, og kører så hen foran brudeparret, når risene er kastet, og brudeparret er klar til at køre. Dette koordineres gennem lakajen.
Hvis man ønsker champagne eller lignende i kareten, anbefaler vi som regel at man har en person, som afleverer dette til lakajen under vielsen, da det så kan holdes koldt længere tid. Champagneflasker åbnes af lakajen af hensyn til hestene. Vi henstiller at man ikke skænker for meget i glassene ad gangen, da karetens bevægelser godt kan betyde at man derved spilder. Ligeledes henstiller vi til at man tager hensyn til kareternes polstring, især dem som er polstret med silkebrokade, der er lidt sarte overfor skosåle, væske m.v.
Pris og reservation
Priserne er fra DKK 10.200,00 for 2-spand.
Der indgår ikke moms i beløbet, da persontransport ikke er momspligtigt.
Til denne pris har man kareten til rådighed i op til 3 timer, hvor man selv bestemmer ruten.
Hvis kareten skal stå til rådighed i mere end 3 timer, for eksempel i forbindelse med en reception eller en længere tur, gør vi det gerne mod et tillæg på kr. 2.000,00 pr. time.
Reservation af karet sker på følgende måde:
•Send en skriftlig reservation på mail@koier.com
•Angivelse af hvilken karet der ønskes. Der kan ikke vælges hvilken type heste, da vi vurderer hvilke heste der vil egne sig bedst.
•Angivelse af tider (Afhentning, vielse, fotograf osv.)
•Angivelse af adresser (Afhentningsadresse)
•Angivelse af kilometer afstand mellem punkterne og kopi af kort med indtegning af den ønskede rute.
•Angiv også gerne en parkeringsplads i nærheden, med god plads og ro til en lastbil med anhænger, hvor vi kan holde og læsse af og spænde hestene for kareten.
•Indbetaling af et a-conto på kr. 2.000,00 ved bestilling på konto 0631-4003044 i Møns Bank. A-conto beløbet refunderes ikke ved afbestilling.
Restbeløbet indbetales senest 14 dage før brylluppet.
Når vi har modtaget reservation og a-conto beløb sender vi en bekræftelse af reservationen.